logo



ARTISTS EXHIBITIONS NEWS PUBLICATIONS CONTACT


DANIEL GONZÁLEZ | PRESENT MONUMENTS
Press release


  • Daniel González, Present Monuments, Exhibition view, Boccanera Gallery, Trento

  • Solution’s Office, 2018, hand-sewb sequins on canvas, embroidery and mixed media, 120 x 160 cm / 47.7 x 63 inches

  • Daniel González, Present Monuments, Exhibition view, Boccanera Gallery, Trento

  • Nice Mountain Monument, 2018, hand-sewb sequins on canvas, embroidery and mixed media, 150 x 200 cm / 59 x 78.7 inches

  • I Love You Motherfucker, 2018, hand-sewb sequins on canvas, embroidery and mixed media, 130 x 180 cm / 51.1 x 71 inches

  • Are You Gonna Be My Girl, 2018, hand-sewb sequins on canvas, embroidery and mixed media, 70 x 100 cm / 27.5 x 39.4 inches

  • Daniel González, Present Monuments, Exhibition view, Boccanera Gallery, Trento

  • Daniel González, Present Monuments, Exhibition view, Boccanera Gallery, Trento

  • Daniel González, Present Monuments, Exhibition view, Boccanera Gallery, Trento

  • Pensando a te, 2018, hand-sewb sequins on canvas, emboidery and mixed media, 50 x 60 cm / 19.6 x 24 inches

  • Daniel González, Present Monuments, Exhibition view, Boccanera Gallery, Trento

  • 26 mq Solution’s Office, 2018, hand-sewn sequins on canvas and bricks, 100 pieces, 24 x 11 x 6 cm cad / 9.4 x 4.3 x 2.4 inches

  • Sognando il Mare, 2018, hand-sewn sequins on canvas and mixed media, 28 x 28 cm / 11 x 11 inches

  • Friend for Money, 2018, hand-sewn sequins on canvas and mixed media, 28 x 28 cm / 11 x 11 inches

  • Fake, 2018, embroidery on canvas, 24 x 18 cm / 9.44 x 7 inches

  • Nothing, 2018, embroidery on canvas, 24 x 18 cm / 9.44 x 7 inches

DANIEL GONZÁLEZ, "PRESENT MONUMENTS"

BOCCANERA GALLERY, VIA ALTO ADIGE 176, TRENTO - IT

10 novembre 2018 - 2 febbraio 2019 | November 10th, 2018 - February 2nd, 2019

Sfoglia il catalogo della mostra | Browse the exhibition catalogue
Daniel González, Present Monuments

IT
Boccanera Gallery - Trento, ha il piacere di presentare personale di Daniel González (Argentina), Present Monuments.

Un nuovo capitolo è iniziato per Boccanera Gallery. Dopo essersi affermata negli ultimi dieci anni rappresentando artisti emergenti provenienti dall'Est Europa, mantenendo lo stesso approccio radicale e innovativo, Boccanera Gallery vira verso l'Occidente. Giorgia Lucchi Boccanera apre alle Americhe con una doppia personale di due artisti provenienti dal nuovo mondo - Argentina e Stati Uniti - consolidando il suo supporto per artisti emergenti e midcareer con una ricerca non convenzionale.

Con le sue opere, Daniel González crea monumenti alla quotidianità. Guardando alle sue origini, González unisce l'arte artigiana dei tessuti fatti a mano provenienti dalla cultura popolare tradizionale messicana, all’immaginario delirante e filosofico sudamericano, alla campionatura della quotidianità, spingendoli all'estremo della pop art.

Il progetto di Daniel González, Present Monuments, reinterpreta la funzione del monumento storico nell'era digitale. González crea un memoriale alla quotidianità che risponde a esigenze semplici, ai nostri stati d'animo, problemi familiari e personali. Le opere ritraggono pensieri che, ricamati sulla tela, trasformano la caducità del momento in monumento alla memoria. L'effimero dell'attimo fuggente viene congelato in un atto di conservazione, tramutando i pensieri in opere-monumento al quotidiano destinate a durare per sempre. I dipinti ricamati e le opere in paillettes su tela esaltano la manualità che li compone. Questa pratica legata alla ripetizione del gesto, al lavoro umile del quotidiano è l'elemento costitutivo del monumento. L’azione creativa è parte integrante dell'estetica di queste architetture alla memoria ed il tempo è elemento costituente del monumento stesso. I monumenti di González sono commemorazioni di gesti semplici, di persone comuni consacrati all'eternità.
 
La consacrazione del gesto, della pratica meditativa, del lavoro, la caducità del momento sono elementi di contemplazione per González.

Le opere di González indagano i molteplici aspetti del tradizionale canone europeo del XVI secolo, il Memento Mori, reintroducendolo nell'arte contemporanea tra postmodernismo e la pop art.

EN
Boccanera Gallery, Trento, has the privilege of presenting the exhibitions of artist Daniel González (Argentina), Present Monuments.

A new chapter has begun for the Boccanera Gallery.
After having established its place in the art world over the last ten years as a representative for emerging Eastern European artists, while maintaining the same radical and innovative approach, Boccanera Gallery is now turning its attention towards the West. Giorgia Lucchi Boccanera welcomes the Americas with the exhibition of two artists from the new world - Argentina and the United States - reinforcing her support for emerging and mid-career artists.


Daniel González with his work creates monuments to everyday life, looking at his origins González combines the traditional Mexican hand-woven fabric craft with the deliriant South American philosophy,  pushing the daily life to the extreme of pop art.

González’ project, Present Monuments, reinterprets the purpose of historical monuments in the digital era. González creates a memorial to daily life in response to our most straightforward needs, our state of mind, and our personal problems.
González portrait thoughts, which, embroidered on canvas, transform the transience of an instant into a monument to memory. The ephemerality of a moment is frozen through an act of conservation in his language, transforming these thoughts into monuments to every day, destined to last forever. The embroidered paintings and the sequins works on canvas emphasize the craftsmanship with which they were made. This practice which draws lines between repeated movements and humble everyday work is the element which creates the monument. The simple act of working is a fundamental part of the aesthetic of these mementos, and the time spent making them is an essential element of the monuments themselves. His work has an immediate power of attraction that pushes out the energy of his imaginary world—an explosion. The subjects are turned into objects that are up for grabs. The artisanal aspect of the labor preserves the link connecting the artwork to the functionality of the materials, and to the manual practice that constitutes it. González’ Monuments are the commemoration of simple acts of common people consecrated for eternity.

The consecration of gestures, of meditative practice, of work, and of the transience of the moment are elements of contemplation the artist.

The works and González look into the numerous aspects of the traditional, sixteenth-century European canon, Memento Mori, reintroducing it into contemporary art between postmodernism and pop art.